Lediga tjänster





Teknisk Administrativ Supportansvarig till Runtime Engineering AB


Är du en teknikintresserad och utåtriktad person som letar efter ett omväxlande och händelserikt jobb? Utvecklas du i en miljö av högt tempo där du får frihet under ansvar? Trivs du i en supportinriktad roll och vill vara del av ett familjärt bolag där hjälpsamhet värderas? Då kan du vara personen vi söker för rollen som teknisk administratör/ säljsupport hos Runtime Engineering AB:s serviceavdelning, ingående i Erinova Group.


OM TJÄNSTEN:


Som teknisk administrativ supportansvarig spelar du en central roll i att säkerställa att Runtimes serviceavdelning fungerar smidigt och effektivt. Tjänsten har ett starkt fokus på internsupport och teknisk administration, där du ansvarar för att hantera och kvalitetssäkra arbetsorder, fakturaunderlag, innesälj och kunddata. En viktig del av rollen är att strukturera upp vårt affärssystem Pyramid och se till att rätt information, material och dokumentation finns på plats för varje uppdrag. Du kommer att utgå ifrån koncernens huvudkontor och supportera Runtime servicesingenjörer ute på fältet.


Utöver detta kommer du att säkerställa att arbetsorder och att projekt följer planering. I rollen får du möjlighet att lära och växa tillsammans inom en familjär koncern. Projekten rör industrifläktar men kan även gälla transportskruvar och kompressorer. Arbetet görs i nära samarbete med kunniga serviceingenjörer och leverantörer.


ARBETSUPPGIFTER:


  • Säkerställa att materialbeställningar, kundorder och fakturaunderlag är korrekta

  • Driva kundlösningar från behov till färdig offert

  • Du gillar att kommunicera med både kunder och leverantörer för att hitta den bästa lösningen

  • Du driver projekt i samarbete med övriga bolag i koncernen

  • Agera support till serviceingenjörer och allmänt inkommande kundsamtal och merförsäljning

  • Driva utvecklingen av företagets affärssystem Pyramid

VI SÖKER DIG SOM:


  • Har tidigare erfarenhet av en administrativ roll, gärna med inslag av service och/eller teknisk försäljning mot industri alternativt logistik 
  • Har goda vanor att arbeta i affärssystem 
  • Talar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat, då båda används i tjänsten 
  • Har B-körkort 

Det är meriterande med: 

    • Erfarenhet av liknande bransch
    • Mekaniskt eller teknisk bakgrund/ utbildning i exempelvis maskinteknik
    • Erfarenhet av affärssystemet Pyramid 


    Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är en flexibel och prestigelös person som tar ett stort eget ansvar. Du är utåtriktad och klarar av att utföra ditt arbete utan givna rutiner eller instruktioner.


    För att trivas i rollen är du en person som tar i där det behövs för att lösa de utmaningar som gruppen gemensamt ställs inför. Vi tror att du har en naturlig fallenhet för att organisera och planera. Det är viktigt att du ser en långsiktighet i rollen som teknisk administrativ supportansvarig.


    Praktisk erfarenhet och lösningsfokus väger tyngre än specifika utbildningskrav.


    OM ANSTÄLLNINGEN:


    Detta är en heltidstjänst med placering på vårt Huvudkontoret i Göteborg och kommer rapportera till VD.


    Frågor om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta Sandra Kurvinen, HRBP 0317427565,  sandra.kurvinen@erinovagroup.com


    Varmt välkommen med din ansökan!



    logo