Lediga tjänster


Service planner and application engineer 


Är du redo att ta nästa steg i din karriär och bli en del av ett expansivt företag där kunskap och kvalitet står i fokus? Har du ett intresse för teknik och problemlösning samtidigt som du uppskattar ansvar och kundkontakt? Då är detta din chans! Sök rollen som Service planner and application engineer hos Runtime Engineering AB. 



Arbetsuppgifter och ansvarsområden


I tjänsten hos oss kommer du i huvudsak att arbeta med att stötta vår serviceorganisation genom arbetsorderhantering och resursplanering. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att förbereda och planera uppdrag så att de kan genomföras på ett effektivt sätt, hantera fakturering för att säkerställa att alla utförda arbeten faktureras korrekt och i tid, samt organisera och fördela resurser, såsom personal och utrustning, för att projekten ska löpa smidigt.


Utöver detta kommer du att följa upp projekt och arbetsorder för att kontrollera att de genomförs enligt plan och hantera eventuella avvikelser. En viktig del av rollen är också att kommunicera med både kunder och kollegor för att hålla alla inblandade uppdaterade om pågående och kommande uppdrag.


Du kommer även att driva kundlösningar från behov till färdig offert. Kundbehovet kan vara allt från reservdelar till kompletta installationer. En majoritet av projekten rör industrifläktar men kan även gälla transportskruvar och kompressorer. Arbetet görs i nära samarbete med kunniga serviceingenjörer och leverantörer. 


Arbetet kräver att du är självgående och har förmåga att driva flera projekt framåt samtidigt. Du gillar att kommunicera med både kunder och leverantörer för att hitta den bästa lösningen. Ofta drivs även projekt i samarbete med övriga bolag i koncernen.



Kvalifikationer


Vi söker dig som har en teknisk bakgrund, antingen genom en ingenjörsexamen, en eftergymnasial utbildning, eller arbetslivserfarenhet inom service eller teknisk försäljning mot industrin. Din erfarenhet och kompetens är viktigare än formell utbildning.


Du har vana av kund- och leverantörskontakter, behärskar svenska och engelska i både tal och skrift, är datorvan och har B-körkort.


Praktisk erfarenhet och lösningsfokus väger tyngre än specifika utbildningskrav.



    Personliga egenskaper


    Vidare kommer stor vikt läggas på personlig lämplighet. Du är en person som tar ansvar för ditt arbete och har förmåga att planera självständigt. Du är lösningsorienterad, men sitter inte på egen kammare för att lösa problem utan söker aktivt kunskap hos andra för att komma vidare i jobbet.


    För att trivas i rollen är du flexibel och uthållig i ditt agerande då dina arbetsuppgifter och förutsättningar kan komma att variera och förändras under projektens gång.



      Ytterligare information


      Runtime är ett företag med spetskompetens inom industrifläktar, bälgar och transportskruvar. Vi kombinerar erfarenhet och kompetens inom service och felsökning med ett brett utbud av produkter från starka leverantörer. Våra största kunder finner du inom energi- och processindustrin.


      Detta är en heltidstjänst med och placeringsorten är huvudkontoret i Göteborg. Du kommer att rapportera till VD i Göteborg.


      För mer information om tjänsten, vänligen kontakta, Andreas Eriksson på +46 70 878 28 77 eller andreas.eriksson@erinovagroup.com


      För mer information om rekryteringsprocessen eller din ansökan, vänligen kontakta HR, Sandra Kurvinen på +46 73 822 70 98 eller sandra.kurvinen@erinovagroup.com



      Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

      logo